Aktuali informacija

Praktiniai patarimai
  • Laikykis miego režimo. Eik miegoti ir kelkis tuo pačiu laiku kiekvieną dieną. 
  • Atsikelti laiku padės telefono (žadintuvo) buvimas kuo toliau lovos, kadangi taip, norėdamas išjungti žadintuvą, turėsi išlipti iš lovos, prasijudinti, „išblaškydamas miegą“. Taip pat rekomenduojama atsikėlus išgerti stiklinę vandens ir tik prabudus nesinaudoti telefonu (ar kitais el. įrenginiais).
  • Produktyviausias laikas darbams – rytas. Rekomenduojamas miego režimo modelis – anksti eiti miegoti bei anksti keltis, taip darbus pasidarysi greičiau, diena bus produktyvesnė, kadangi smegenys pirmoje dienos pusėje dirba greičiau, lengviau įsisavina informaciją.
  • Susidaryk darbų sąrašą. Darbus išsiskirstyk svarbos / prioritetine tvarka ir stenkis pirmiausia atlikti sunkiausius, labiausiai nenorimus atlikti darbus. Tačiau labai svarbu nepamiršti ir poilsio – nepamiršk į sąrašą įtraukti ne tik darbų, bet ir laisvalaikio praleidimo būdų (knygos, filmai ir kt.). 
    • Pirmiausiai išbandydamas nuspręsk, kaip patogiau darytis sąrašus (elektroninius ar popierinius). Yra nemažai programėlių, kurias gali naudoti (pvz.: Trello, Todoist ir kt.).
    • Kai gauni užduotį, neleiski į savo galvą minčių apie tai, kaip bus sunku ar kiek daug laiko užims ją atlikti, tiesiog sėsk ir daryk, net nepastebėsi kaip šis įprotis padės atlikti visas užduotis daug greičiau;
    • Jeigu labai sunkiai sekasi įvykdyti visas užduotis, kurias turi tą dieną, – ruošk dienotvarkes, valanda po valandos ką ir kiek laiko planuoji veikti, nuolat sek dienotvarkę ir įprask jos laikytis.
  • Produktyvaus darbo modelis. 25 min. intensyvaus darbo be jokio blaškymosi, telefonas turėtų būti išjungtas. Jeigu dirbama su kompiuteriu, socialinių tinklų langai uždaryti ir intensyviai dirbama ties viena užduotimi. Po 25 min. padaryk 5 min. pertrauką, jos metu geriausia pajudėti, paklausyti muzikos, suvalgyti obuolį ar kt. Kas keturias tokias sesijas daryk ilgą 25 min. pertrauką, geriausias pasiūlymas – išeiti pasivaikščioti ar pamedituoti.
  • Meditacija. Daugumos nuvertinama veikla, tačiau užtenka 5–10 min. ryte ir vakare, kad visiškai pakeistum savo gyvenimą. Duok sau šiek tiek laiko tyloje atsipalaiduoti ir pasimėgauti akimirka. Jeigu nepavyksta pačiam atsipalaiduoti, naudok Youtube „guided meditations“. Medituojant į galvą ateis įvairios mintys, leisk joms ateiti, tačiau nenagrinėk jų, neanalizuok, leisk joms ateiti ir išeiti. Meditacija padės valdyti emocijas, lengviau susikaupti, susikoncentruoti ir visose situacijose išlikti šalto proto, neįsileisti neigiamų minčių bei taip daug lengviau, be streso tvarkytis su visomis kasdienėmis užduotimis.
  • Norint sumažinti laiko, praleidžiamo naudojantis telefonu, kiekį – išjunk socialinių tinklų siunčiamus pranešimus. Kol nematysi pranešimų, nejausi didelio poreikio tikrinti socialinius tinklus. Geriausiu atveju, jeigu nori visiškai susikaupti, kuriam laikui įjunk „do not disturb” režimą savo telefone.
  • Karantinas puikus laikas išmokti, atrasti ką nors naujo, kam anksčiau nebūdavo laiko. Mokykis naujų kalbų (Duolingo), žiūrėk filmus, spektaklius, skaityk knygas, ieškok naujų muzikos atlikėjų, klausyk tinklalaidžių. 

Naudingos nuorodos:

Kitos iniciatyvos

Teatras

Kinas

Literatūra

Muziejai

Tinklalaidės

Padėka herojui

Prisidėkite prie pozityvumo, parašydami padėką ar palinkėjimą medikams, pacientams, apsaugos darbuotojams ar visai Lietuvos „Padėka herojui“ bendruomenei!

Rašyti padėkas galima viešai arba privačiai, visos žinutės bus peržiūrėtos, užrašytos ir pasieks mūsų šiandienos herojus iš įvairių Lietuvos kampelių paštu.

Karantinauti

Kiekvieną penktadienį prisijunkite prie karantininių vakarų kartu su jaunimu iš visos Lietuvos, savaitgalį pradedančių įdomia veikla. Savaitės veikla ir registracijos anketa bus skelbiama trečiadieniais Instagram ir Facebook paskyrose. Komandai didėjant, veiklų skaičius taip pat dažnės!

Prie „Karantiniauti“ komandos gali prisidėti užpildydamas Google formą

Kita

Nuotolinis mokymasis

Šalyje paskelbus karantiną, nuo kovo 30 d. visos šalies mokyklos pradeda ugdymo proceso vykdymą nuotoliniu būdu. Dvi savaites mokyklos ruošėsi nuotoliniam mokymuisi: sudarinėjo tvarkaraščius, rinkosi aplinkas, kuriose vyktų pamokos ir pan. Tiesa, galima manyti, jog tiek laiko nepakako tinkamai pasiruošti ugdymo(si) proceso organizavimui, nuotolinis mokymas(is) padėjo išryškėti kelioms esminėms problemoms: socialinė nelygybė, patyčių tema, mokyklų savarankiškumas ir kt.

Kiekvienoje mokykloje nuotolinis mokymas(is) vykdomas skirtingai – pamokų forma, naudojamos platformos, trukmė, skaičius, mokymosi krūvis bei panašūs dalykai, nusprendžiami mokyklos viduje.  Įvertinusi tai, Lietuvos moksleivių sąjunga (toliau – LMS) parengė rekomendacinį paketą, padėsiantį įsivertinti nuotolinio mokymo(si) kokybę mokykloje bei ieškoti sprendimo būdų į kylančias problemas.

Savo klausimams, pasiūlymams, komentarams reikšti, ar norint pranešti apie situaciją mokykloje, LMS parengė anketą moksleiviams, kurioje galima išreikšti savo mintis nuotolinio mokymo(si), valstybinių brandos egzaminų, emocinės aplinkos mokyklose ar kitomis temomis.

Informacija dėl mokslo metų trumpinimo.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija rekomenduoja mokykloms iki birželio 1 d. ugdymo(si) procesą organizuoti nuotoliniu būdu, tolimesnį ugdymo(si) proceso organizavimo planą derinant su steigėju. 

Mokslo metai Lietuvoje 5–11 klasėms trunka 185 dienas. Įprastai mokslo metai 5–11 klasių mokiniams baigiasi birželio 23 dieną. Tačiau atsižvelgus į tai, jog ugdymo proceso pabaigą skelbia mokykla, mokslo metų pabaiga mokyklose gali skirtis.

Dėl rekomendacijų ugdymo(si) proceso organizavimui galimai grįžus į mokyklas Ministerija tariasi su medikais, epidemiologais, matematikais, analizuojančiais korona viruso plėtrą, siekiant užtikrinti aukščiausią saugumo lygį.

Patarimai / informacija moksleiviams, norint efektyvesnio mokymos(si) nuotoliniu būdu:

Pasirengimo stadija:

  • Nuotolinis mokymasis gali sukelti daug iššūkių: trikdžiai, naudojimasis platformomis, garso sistemos, įranga, dėl to svarbu pasiruošti iš anksto: pasikraukime telefonus, pc, planšetes, įsitikinkime, kad programėlės veikia dar prieš pamokas.
  • Būkime bendruomeniški ir, siekiant sklandaus darbo, dar prieš prasidedant pamokoms, įsitikinkime, kad tinkamas galimybes (programas, įrangą ir t. t.) turime ne tik mes patys, bet ir bendraklasiai. 
  • Kylant klausimų ar susiduriant su sunkumais, nebijokite kreiptis į bendraamžius ir / ar mokytoją.
  • Atitinkamai – siūlykite savo pagalbą aplinkiniams, jei jaučiate, jog šie gali susidurti su problemomis.
  • Nebijokite reikšti savo nuomonę, siūlyti alternatyvius variantus – eiti į dialogą, siekiant kokybės.

Pradėjus ugdymo procesą:

  • Stenkitės susikurti produktyvią darbo aplinką: tvarkingą, švarią, gerai apšviestą ir pan. Pamokose nedalyvaukite sėdėdami / gulėdami lovoje, kadangi tai tik mažins jūsų susikoncentravimą darbui, budrumą.
  • Prieš prasidedant pamokoms, įsitikinite, kad darbui pasirinkote vietą su geru interneto ryšiu. Taip pat ar šalia turite kitą pamokoms reikalingą medžiagą (vadovėliai, sąsiuviniai ir pan.).
  • Dirbant namuose socialiniai tinklai gali blaškyti dėmesį dar stipriau nei mokykloje, tad patartina bent pusdieniui išsijungti pranešimus ir su draugais susirašinėti po pamokų.
  • Daug laiko praleisdami prie ekranų turime nepamiršti rūpintis ir savo sveikata – ilgą laiką praleidus prie kompiuterio ekrano, trumpam pailsinti akis, jei įmanoma, 20 sekundžių pažiūrėti pro langą ar atsigerti vandens, o laisvu tarp pamokų metu atsistoti, prasimankštinti ar trumpai pabėgioti. 
  • Stenkitės laikytis įprasto mokslo metų eigos režimo – miegui ir poilsiui skirkite reikiamą laiko kiekį, laikykitės įprastos dienotvarkės.
  • Išnaudokite kitas nuotolinio mokymosi galimybes (egzaminatorius, metodinė medžiaga ir užduotys internete ir kt.)

Edukacija

Valstybiniai brandos egzaminai

Dėl karantino šalies mastu šiais metais egzaminų sesijos yra vėlinamos.

2019-2020 mokslo metų lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos ir brandos egzaminų tvarkaraščiai

Pagrindinė brandos egzaminų sesija vyks birželio 22 d.–liepos 21 d.

Pagrindinės brandos egzaminų sesijos rezultatai bus skelbiami iki rugpjūčio 5 d.

Dėl vėlinamų brandos egzaminų sesijų pradžios, aukštosioms mokykloms siūloma studijų pradžią pirmojo kurso studentams pavėlinti iki rugsėjo 14 d.

Daugiau informacijos apie brandos egzaminus, priėmimą į aukštąsias ir profesines mokyklas

Patarimai, kaip pasiruošti valstybiniam brandos egzaminui (VBE):